Novosti

25.01.2022

Rabljena Kia Stonic: najvažnije je što se ne kvari
jutarnji.hr/autoklub, 23.01.2022

Malo je rabljenih koje prati tako dobar glas pouzdanosti i trajnosti, potpomognut dugogodišnjom garancijom poput korejskog crossovera

U igru je ušla tiho i samozatajno, ali vrlo brzo je izgurala s vrha prodajne liste neke od modela renomiranih brendova. U četiri godine, koliko je u prodaji, Kia Stonic je ušla u garaže 2600 hrvatskih vlasnika, a 2020. je ponijela titulu najprodavanijeg automobila privatnim kupcima.
Nije mala stvar! Stonic je zapravo povišeni aktualni Rio i vozi na njegovoj platformi i s istim mehaničkim komponentama. Jednak je i dopadljiv dizajn vozačkog ambijenta, ali u kojem se sjedi samo blago povišeno, ali dovoljno da radi razliku za drukčiji, trendovski doživljaj. U ove četiri godine kao najveće boljke isfiltrirane su dvije koje, ovisno o preferencijama i u odnosu na sve ostalo, nekima možda i neće biti toliko bitne. Prvo, plastika unutrašnjosti je tvrda, pa iako precizno obrađena i sastavljena, pojačava dojam jeftinog i malo sirovijeg pristupa, naročito u skromnije opremljenim verzijama. Drugo, Stonic već na srednjim okretajima postaje dosta bučan, što otkriva slabašnu zvučnu izolaciju i daje tanak osjećaj čitavog auta.
I to je, uglavnom, to. Servisne statistike sve četiri godine ostaju u zelenom, opoziva ni konstrukcijskih promašaja zapravo nema i briga vlasnika se svodi na princip redovnog održavanja i sistema toči i vozi - onako kako su vlasnici gradskih i kompaktnih Kia automobila i navikli.

Potencijalnim kupcima rabljenih na ruku ide i iskustvo servisera složnih da većina prvih vlasnika uredno održava svoj auto, pa su rabljeni primjerci gotovo bez iznimke u zahvalnom stanju za kupnju. Poneka sitnica uvijek naravno, može otići, a pocinčan lim oslobađa brige od prohrđavanja. Motori? Atmosferski 4-cilindarski benzinci 1.2 (86 KS) i 1.4 (100 KS) dobri su i dugovječni motori, uglađenog i mekanog rada, a minus im je što im dojam snage u stvarnosti, unatoč promjenjivom radu ventila i maloj općoj masi auta, nije osobito uvjerljiv. Posebno kad je u pitanju osnovni motor, solidan za grad, ali slabašan za otvorenu cestu, za koju su zapravo najbolji temperamentni 3-cilindarski 1.0 turbomotori ili štedljivi 1.6 dizelaši s jako dobrim okretnim momentom.


Pokazalo se da se preciznosti izrade ne nalaze objektivne zamjerke, a dobre strane su i lagan mjenjač te mekan volan i papučice, zbog kojih vožnja, posebno u gradu, ne zamara.
 

Testni rabljeni primjerak ima jedan od najboljih paketa opreme zbog čega mu je i cijena nešto viša (takav potpuno novi košta 156 tisuća kuna), a što se tiče jeftinijeg održavanja izvan ovlaštene mreže treba znati da je izbor zamjenskih dijelova manji nego za europske konkurente. Međutim, i primjerci iz prve serije još uvijek su pokriveni 7-godišnjim jamstvom, što nekima može biti prevaga kad se odlučuje o kupnji rabljenog Stonica.


Ukratko
Pogona 4x4 nema niti u jednoj verziji, ali podnica je odmaknuta na solidnih 18 centimetara od tla pa se loše ceste, pa i one izvan asfalta, prelaze ugodnije
Krajem 2020. napravljen je decentan redizajn, ali s novim mjenjačima i boljom opremom. Iz ponude su tada ispali dizeli
Za volanom se sjedi kao u crosscountry autu, više nego u Riju, a niže nego u većini konkurenata. Instrumenti i ambijent su dopadljivi, samo je šteta što je pun tvrde plastike
Isplati se potražiti bolje opremljen primjerak, jer kamera za vožnju unatrag i jače profilirana sjedala bitno dižu dojam.
Testirajte Kiju!

Za pregled izvornog članka kliknite OVDJE.

 

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više