Novosti

11.06.2008

Gradske pikanterije
Test Picanto 1.1 SOHC Ex Spicy
Vjesnik, 24. svibnja 2008.

Testirani Picanto je kombinacija snažnijeg i temperamentnog 1.1-litrenog benzinca s vrlo bogatom opremom EX Spicy s automatskom klimom i ESP-om. Pokazao se odličnim izborom o kojem treba ozbiljno razmisliti.

Picanto je ime dobio prema francuskoj riječi "piquant." Najmanji Kijin model i kod nas nepravedno zapostavljen predstavnik u segmentu gradskih automobila predstavljen je u rujnu 2003. godine, a točno prije godinu dana napravljen je konkretan "facelift". Osvježeni Picanto u Hrvatsku je stigao na ulasku u aktualnu modelnu godinu. Vidljive su promjene vanjskog izgleda i unutrašnjosti, a tijekom vožnje primjećuju se brojna poboljšanja da bude sigurnija i udobnija.

Skroman za parkiranje, izdašan prostorom
Već svojim izgledom Picanto ističe mladenački karakter i spremnost na živahnu gradsku vožnju. Nova izvedba, u Europi najpopularnijega Kijinog modela, odlikuje se manje oštrim površinama prednjega kraja. Maska motora s crnom mrežom sada je trapezoidnog oblika. Branici su postali čvršći i otporniji na udarce, a prednji ima veći otvor za dovod zraka. Svjetla za maglu također su redizajnirana. Najupadljivija su ipak prednja zaobljenija i više postavljena svjetla. Promjene su rezultirale 30 mm dužim prednjim dijelom i 10 mm dužim stražnjim branikom. Nov je poklopac motora, prednji blatobrani su duži, a pokazivači smjera su u najopremljenijoj verziji EX Spicy integrirani u vanjske retrovizore, čime se hvale mnogo veći i dosta skuplji modeli i niti jedan Picantov konkurent. Veći je krovni spojler, također rezerviran samo za najopremljeniju izvedbu. Prema tim izmjenama čini se da su promjene dosta opsežne i temeljite. Isto se primjećuje u simpatičnoj atmosferi interijera.
 
Odmah će se primijetiti dvobojne, plavo-crvene presvlake sjedala usklađene s vanjskom bojom. Vozačevo sjedalo je podesivo prema visini isto kao i upravljač pa je lako naći najpovoljniji položaj za vožnju. Upravljač je obložen kožom, a posebno je pod rukom ugodna, u gornjem dijelu izdašna ručica mejnjača također obložena mekanom kožom. Dvobojna je i armatura sa središnjom konzolom zaokrenutom prema vozaču, čime se nekada hvalio samo BMW. Detaljno razgledavanje i boravak tijekom vožnje u putničkom prostoru ostavlja domaj ozbiljnog i vrlo kvalitetno napravljenog gradskog automobila. Pet osoba će biti preblizu jedna drugoj, ali za četvero je sasvim dovoljno mjesta. Za njihovu prtljagu neće biti dosta prostora u 157 litara skromnom prtljažniku. No, djeljiva stražnja klupa može obujam povećati na 882 litre i to će biti dovoljno za potrebne stvari dvjema osobama npr. na putu prema moru. Svakodnevna praktičnost istaknuta je kroz čak 19 različitih otvorenih pretinaca.

Hrabar na otvorenom
Pogonsku paletu Picanta čine dva benzinska i jedan dizelski motor, još nedostupan na našem tržištu. Oba benzinca su četverocilindrična, ali razlika je u obujmu, snazi i momentu. Slabiji, obujma jedne litre, nudi 63 KS i 87 Nm okretnog momenta i dostupan je bez obzira na opremu. U testiranom Picantu je bio 1,1-litreni četverocilindraš snage 65 KS i 97 Nm okretnog momenta i pri 2800 okr./min rezerviran samo za najskuplji paket opreme. Motor ima tri ventila po cilindru i ugradskoj vožnji se može okarakterizirati kao vrlo živahan, dok se na otvorenoj cesti ne muči previše i s relativno malo napora održava pristojne brzinske prosjeke u okvirima prometnih ograničenja. U vožnji se Picanto 1.1i doima mnogo sposobnijim nego to govore tvornički podaci (154 km/h, 15,1 s do 199 km7h). Podatak o potrošnji na kraju testa se zaustavio na točno sedam litara za svakih sto kilometara vožnje. Nije mnogo, ali od tako laganog automobila očekivali smo koji decilitar manje.

Uz snažniji benzinski motor na raspolaganju je 4-stupanjski automatski mjenjač s inteligentnim načinom prijenosa, ali sasvim smo zadovoljni bili s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa. Stupnjevi su dobro proračunati za dobra ubrzavanja u gradu te skromnu buku i prihvatljivu potrošnju na otvorenoj cesti. Ručica je unatoč duljim hodovima vrlo precizna. Obnovljeni Picanto je vrlo tih zahvaljujući dodatnoj akustičnoj izolaciji i ubraja se među najtiše u razredu. Ovjes je dosta mekan i time pridonosi udobnosti. Na izraženijim neravninama Picanto dosta poskakuje.

Kia Picanto je gradski automobil koji pri razmišljanju o kupnji treba doći u uži izbor. Riječ je o odličnom gradskom automobilu koji se kupcima nudi u šest različitih izvedbi pa ako je testirana preskupa, na raspolaganju je pet jefitnijih s litrenim benzinskim motorom samo dva KS slabijim i nešto manje ekološki prihvatljivim.

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više