Novosti

16.05.2008

Gradski, s ljutim umakom
Test Picanto 1.1 SOHC Ex Spicy
Automoto Magazin, 22. travnja 2008.

Obnovljeni korejski mališan dobio je suvremeni izgled i neke nove kvalitete kojima lako iznenađuje. Picanto je postao prava pikanterija.

Nekadašnji korejski predstavnici u gradskoj klasi automobila, poput Pridea, kod ostalih su sudionika izazivali podsmijeh. Iako neopravdano, ova je rekacija bila posljedica lošeg dizajna i sumnjivih voznih osobina. S druge strane izdržljivost, kvaliteta i niska cijena ovih automobila ipak su pronalazili put do kupaca. U međuvremenu Kia je otvorila novi razvojni centar u Njemačkoj i postavila ljestvicu vrlo visoko, a novi Picanto pokazuje da su Korejci dosegnuli postavljenu mjeru, pa čak i da su je prestigli.

Vanjski izgled ovog automobila uistinu je svjetlosnim godinama daleko od svojih predaka. Moderna koncepcija gradskog jednovolumena donosi ugodne linije, zanimljivo riješene svjetlosne sklopove i odličan izbor veselih boja. Prednji kraj je suvremeno zaobljen, novi branici automobilu daju dozu ozbiljnosti, a tu si u nova svjetla, sada visoko postavljena. Povećane su dimenzije, 40 mm, 30 sprijeda i 10 straga, a testirani je primjerak bio opremljen žmigavcima ugrađenim u vanjske retrovizore, stražnjim parkirnim senzorima i krovnim spojlerom, što su karakteristike daleko većih i ozbiljnijih automobila. Iako povećanih dimenzija, Picanto nije velik automobil pa će manevri u uskim i zakrčenim prostorima biti jednostavni i laki.

Unatoč malim vanjskim dimenzijama u unutrašnjosti vlada sasvim druga priča. Prostrana kabina lako će primiti i pet putnika, iako na kraću relaciju, a vozač i suvozač uživat će u uistinu velikom prostoru za glavu i ramena. Kokpit Picanta ugodno je iznenađenje., Dizajniran je moderno i jednostavno. Pregledni instrumenti nude sve potrebne informacije, komande klima uređaja jednostavne su i dostupne, a ugrađeni materijali na visokoj razini. Instrumentna ploča i središnji stup kokpita osvijetljeni su narančastom bojom što automobil podiže na višu razinu, volan je u ovoj razini opreme obložen kožom , a vozačko sjedalo prilagodljivo po visini nudi mogućnost kvalitetnog namještanja za volanom. Boravak u Picantu olakšava i odlični audio sustav koji se opcijski može opremiti USB priključkom, što je još jedan dokaz proeuropskog/mladenačkog razmišljanja u Kiji.

Za pokretanje testnog autombila bio je zadužen jači od dva benzinca, 1.1 litarski motor koji razvija 65 KS i 97 Nm momenta. U radu je motor tih i nudi nisku potrošnju (prosječnih 5l/100 km). Ne treba zaboraviti ni emisiju CO2 koja iznosi 119 g/km. Uz motor je povezan precizan mjenjač sa 5 stupnjeva prijenosa. Podvozje je sačinjeno od prednjih opružnih nogu McPherson s plinskim amortizerima i poprečnim stabilizatorom koji su ovješeni na pomoćni okvir. Stabilno i točno vođenje stražnjih kotača omogućava polukruta osovina, dok začuđujuće precizan upravljački mehanizam optimizira točnost i lakoću vožnje. Testirani Picanto se uz atraktivnu žutu boju kitio i najboljim paketom opreme. EX Spicy oznaka u praksi znači da je automobil opremljen svim što bi gradski automobil morao sadržavati. Detalji poput automatskog kilma urađaja, ESP-a, BAS-a i sustava protiv proklizavanja pogonskih kotača, rijetko nađu svoj put do gradskih automobila. Tu su i bočni zračni jastuci, podrška za MP3, ukrasni elementi u kokpitu, kao i spomenuti krovni spojler i pokazivači smjera u osvtrnim zrcalima.

Sve navedeno dolazi po relativno povoljnoj akcijskoj cijeni od 84.990 kuna, koliko je stajao testirani model. Iako početna cijena od 56.990 zvuči primamljivije, kupci se u gradskoj klasi ne bi trebali ustručavati od viših paketa opreme, vožnja je u tom slučaju ugodnija, ali i vrijednost automobila pri kasnijoj prodaji. U konačnici Picanto uistinu predstavlja atraktivnu, ali i povoljnu alternativu mnogim europskim konkurentima.

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više