Novosti

16.05.2008

Korejski klon Audija A3
Test pro_cee'd 1.6 CRDi EX Sport Leather
Metro express, 29. travnja 2008.

Atraktivan i solidan kompakt iz Seoula, koji opako sliči premium modelu iz Ingolstadta, ima najsnažniji benzinski model u klasi, povoljnu cijenu i 7-godišnje jamstvo. Treba li više za uspjeh?

Kad je u rujnu 2006. predstavljen cee'd, korejski adut Golf-klase, mnogi su bili šokirani. I to ne samo velikom i solidnom karoserijom i neočekivano čvrstom izvedbom upakiranom u solidan dizajn. Kijin kompakt, koji se proizvodi u Slovačkoj, ponudio je niz objektivnih i neospornih superlativa:
- najdulje jamstvo od čak sedam godina ili 150.000 km
- najjačiji dizelaš klase 1.6, koji iza oznake CRDi i obujma 1582 ccm razvija čak 115 KS; dosad nije dostignut, a sljedeći od njega je Ford/PSA-ov motor 1.6 sa 109 KS
- najveći međuosovinski razmak u klasi od 265 cm. Golf primjerice ima 258 cm.

Kad jedan automobil bez karizme tako odrješito baci rukavicu u lice najboljima, treba ga uzeti najozbiljnije u obzir. cee'd je tehnološki blizanac s Hyundaijem i30, iako u Kiji vole naglasiti kako se radi o boljem blizancu. Dizajn je pogođen i nešto je privlačniji nego u i30, no prava je bomba model pro_cee'd, predstavljen prošle jeseni.

Nema više kiča
Taj auto opako sliči Audiju A3, s boka i poluboka djeluje čak atraktivnije. Međutim, već sama činjenica da se može usporediti s njemačkim premium kompaktom i da ga Nijemci uzimaju ozbiljno, govori dosta.

Sve dobro što smo čuli o ovom automobilu, kad smo započeli test, već je nakon prvih prijeđenih kilometara izgledalo još (puno) bolje. Korejci su se konačno potpuno otresli kičastog dizajna i sve izgleda europski uglađeno. pro_cee'd je izvana i iznutra izrađen precizno, funkcionalno i ugodno, oprema je također na mjestu.

Atraktivan stil
Ukratko, za jedan vrlo solidan, a ipak konfekcijski automobil sve je za pet, a posebice oduševljava atraktivan stil. Bez imalo pretjerivanja! Prošla su vremena jeftine i tvrde korejske plasitke, a nema ni traga, donedavno uočljivom kiču. Komfor je među najvećim u kompaktnoj klasi, sjedala su prostrana.

Za dolazak do stražnjih sjedala treba malo gimnasticirati, no sustav preklapanja (korejska verzija »easy-entry« sustava) djeluje uverljivo. Koliki je pro_cee'd skok za Kiju (iako je sve uvedeno osnovnim modelom), najbolje se uviđa čim se sjedne za upravljač. Podešava se po visini i dubini, sjedala su udobna i dobro dimenzionirana, a oslonac za nogu ima prikladne dimenzije i nagib. Plastika kojom su prekrivene zone iznad instrumentne ploče i upravljač pružaju ugodan osjećaj kvalitete.

Sve su komande funkcionalne, a zasmetao nam je samo predugačak hod mjenjača. Armatura i cijela unutrašnjost napravljeni su pedantno te završnom obradom nimalo ne zaostaju za puno priznatijom konkurencijom. No, dizajn je ipak naglašeno konfekcijski u usporedbi s A3.
Osovinski razmak od 265 cm (najveći u klasi) i širina od 179 cm osiguravaju solidnu prostranost na prednjim i stražnjim sjedalima. Na stražnjoj se klupi treći putnik mora nositi s povišenim središnjim tunelom, ali to je ujedno sve na što se može prigovarati. Posebice se ne može uputiti riječ zamjerke na prtljažnik. Kapacitetom od 340 l u prosjeku je klase, a kada se sjedala preklope, dobiva se 1130 litara korisnog prostora.

Dugohodna koncepcija 
Kad benzinski motor obujma 1591 ccm razvija 122 KS pri 6200/min, nakon Toyotinog 1.6 VVt-i sa 123 KS najviše u klasi 1.6, a usto je uglađen i štedljiv te brzo reagira na gas, treba čestitati korejskim stručnjacima. Uz sve to, radi vrlo ugodno i uvjerljivo. Dugohodna koncepcija, s podešavanjem faze usisnih ventila, osigurava dobru elastičnost te motor ravnomjerno vuče od 1500 do 6500/min, kad se uključuje limitator. Zbog toga se može voziti temperamentno i bez čestog šaltanja, te je pet stupnjeva sasvim dobra mjera za ovakav automobil. Mjenjač također zaslužuje visoku ocjenu jer je precizan i ugodan, a hodovi mu nisu predugački. Performanse su solidne, posebice kad se zna da je ukupna masa 1,3 tone. Do stotke pro_cee'd ubrzava za 10,8 s, a najveća je brzina 192km/h,  što je za prosječnog vozača više nego dovoljno. Ako se motor stalno drži u području visokih okretaja, postižu se gotove sportske performanse. »Pokazuje zube« od 3500/min, a za temperamentnu vožnju nema potrebe ići iznad 5000/min. Osjeća se da u svim područjima rada raspolaže solidnom rezervom snage.

Solidno podvozje
Uz sve to je potrošnja razmjerno povoljna. Na testu smo izmjerili prosjek od 7,9 litara, što je dobro s obzirom na uvjete vožnje manje od očekivanja. U normalnim uvjetima može se lijepo voziti sa 6-7 litara. Sa spremnikom od 53 litre, autonomija je oko 800 km. Uz nešto kraći prijenos performanse bi bile još bolje, ali i potrošnja nešto veća. Kad se uračuna visoka kvaliteta i pouzdanost Kijine mehanike, nema dvojbe oko najviše ocjene...
Stabilnost je uvjerljiva u oštrim zavojima, a još više u dugim i brzim. Uz to je zaustavni put 38,4 metara pri 100 km/h, što osiguravaju prednji diskovi od čak 280 mm. Kočnice su energične i izdržljive. Oduševila nas je i solidnost podvozja, koja se osjeća kod prelaska neravnina. Ni traga vibracijama, čudnim zvukovima i zračnosti. Takvu solidnost dosad smo poznavali iz Volkswagena, Opela i Forda. 

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više